Motion, hälsa och välmående

Motion och balans i livet är viktigt för tillfrisknandet. Faktiskt lika viktigt som att ändra kosten. Men hur når jag dit?

Motion, hälsa och välmående

Det kan vara oerhört svårt att sätta sig ner och bestämma sig för att ändra allt. Oftast är detta omöjligt, men efter några veckor/månader efter kostomläggning, mår man så mycket bättre i knopp och kropp.  När man mår bättre psykiskt och fysiskt blir det lättare att ta tag i allt det andra. Nu kanske du tänker: Träna? Nä, det är inget för mig. Det kanske inte är det heller, men många tänker när dom hör ordet ”träna” att det betyder lyfta skrot på gymmet, vilket det absolut inte betyder. Det kan vara allt mellan himmel och jord såsom promenader, power-walk, springa, simma, hoppa studsmatta, spela fotboll, dans, yoga och mycket mer. Att börja med tex en promenad och få andas in vårt syre en stund varje dag är inte så svårt. Djupandas är oerhört viktigt både för ditt Lymfsystem och för att ge dina inre organ massage, din kropp behöver även vår friska luft så var ute i naturen.

Som med all träning är det bättre att göra någonting än ingenting alls. All typ av motion skapar på sikt välmående för kroppen, psyket och sinnet. Försök att röra dej så mycket som möjligt, gå eller cykla när det finns tillfälle, ställ bilen, ta trapporna istället för hissen. Att ändra livsstil är lika viktigt som att ändra kosten. Vikten av att andas rätt, hur enkelt du påverkar din hjärna genom att tänka rätt för att nå dina mål. Att syresätta kroppen sätter fart på lymfan och motverkar Candida, inflammationer och ökar välbefinnandet! Njut av den friska luften minst 30 minuter om dagen!