Vilken prenumeration ska jag välja?

12-månaders prenumeration

Vill du ha fullständig trygghet så väljer du att prenumerera ett helt år. Att ta det här steget att göra en kostomläggning och ändra sin livsstil är ingen quick fix utan kommer att ta sin tid.  Huvudet och handlingen hänger inte alltid ihop och det är lätt att glömma nya rutiner. Välj därför en 12-månadersprenumeration så du får dina nya rutiner att sitta!

6-månaders prenumeration

6-månaders prenumeration är den gyllene medelvägen. Det är en ganska lagom tid att starta med. Men räkna med att det kan ta längre tid innan du återhämtat dig fullt ut. Kroppen är fantastisk på att läka, men den behöver tid.

3-månaders prenumeration

Vill du bara prova på eller har gått en stund på programmet och bara behöver lite inspiration ja då väljer du en 3-månaders prenumeration.

Man måste börja i rätt ände för att må så bra som möjligt. Man fasar ut skräpmaten, man tar in den rena nyttiga maten och slutligen plockar man in lite nytt och bibehåller den goda hälsan.

Olika faser

Fas 1

Programmet består av olika faser. Innan man påbörjar måste man trappa ut skräpmaten, socker,m.m och smyga in bättre mat. Det är viktigt att inte sluta med allt på en gång och köra direkt på programmet då det kan ge en mängd utrensningssymtom. Detta kallas Fas 1 – Reningsveckor.

Fas 2

Efter Reningsveckorna, när all skräpmat är utfasad går du in i nästa fas, Fas 2 (detox). Här börjar du med den strikta delen och utesluter gluten, mejeri, socker, stärkelse, tillsatser, snabbmat, hel-/halvfabrikat m.m. Du äter bara ”ren” mat lagad från grunden för att hjälpa kroppen att läka. Detta kallas Fas 2 – Strikt diet

Detox

Att detoxa innebär att man rensar kroppen på gifter och slaggprodukter genom att följa en viss diet under ett antal veckor och utesluta vissa födoämnen. Här får du den kompletta guiden till allt du behöver veta om detox och hur du går tillväga för att avgifta din kropp.

Fas 3

Du har kommit i balans och du mår bra, börja introducera det som inte var tillåtet från början ex morötter, ärtor, mer frukt, bröd osv. Du har nu gått alla de andra faserna och har därför bra koll på livsmedelslistan och på vad du mår bra av, men kanske behöver du ändå lite inspiration och hjälp på traven. Här får du lite mer tillåtande recept.

Detta kallas Fas 3 – Introducera

Så här kan en dag i FAS 2 se ut…

Hur många recept/dag får man?

Du får:

– Frukost och mellanmålstips

– En lunch och en middag

– Dag två äter du samma lunch och får ett nytt middagsförslag.

Varför har ni lagt upp det så?

Vi har försökt att förenkla programmet och minimera tiden vid spisen då det är mycket att ta in. Att laga mat från grunden tar sin tid plus att få ihop vardagen m.m. Många har varken ork eller tid till att handla varje dag, stå vid spisen två ggr/dag och om man då kan minska tid, stress och press inför lunchen är guld värt för de flesta.

Jag är i Fas 2, men mår hyfsat och vill hoppa till Fas 3 nästa vecka, hur gör jag då?

– Du väljer själv i vilken fas du vill ligga i, det kan du ändra när som helst.

Ligger du i Fas 2 idag, men vill gå över till Fas 3 i morgon eller nästa vecka kan du hoppa mellan de olika faserna när som och därmed få fler recept.

Likaså tvärtom, du kanske är i Fas 3, men vill köra lite strikt i ett par veckor, då byter du bara tillbaka till Fas 2 eller hoppar till Detoxprogrammet.

Prenumerera nu